Opgaver som BL § 32 Familiebehandler og Støttekontaktperson kan være
Arbejde med at skabe en sund tilknytning mellem forældre og barn. Jeg tager afsæt i den narrative metode samt i den neuroaffektive udviklingspsykologi. Jeg arbejder med at støtte forældrene til at kunne afstemme, regulere og spejle deres børn, så de får mulighed for at skabe synkroniserende samspil, udvikling og trivsel. Ligeledes afdækker og udvikler jeg forældrenes mentaliseringsevne i forhold til deres børn. Dette gøres både gennem samtaler, daglige gøremål og i samspillet med deres børn.
VIDERI er med til at afdække og udvikle familiens dynamikker og forældrenes kompetencer. Dette for at give familien mulighed for at skabe positive og vedvarende forandringer.
Opgaver som LAB § 31b Mentor kan være
Udarbejdelse af CV, ansøgninger, træning i jobsamtaler, etablering af praktik, fastholdelse i uddannelse og beskæftigelse, afklarende aktiviteter, faglig sparring og strategier i forhold til hverdagsstruktur, prioriteringer og mål er typiske mentor opgaver. Alle forløb tilrettelægges individuelt for at sikre mest mulig progression i det enkelte forløb. Derfor er visitation en vigtig del af et godt mentorforløb.